Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για τη παράσταση «Περιοδεύων Θίασος» στο θέατρο ΕΛΕΡ – Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022 & Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023

Η μυθοπλασία συναντά το ντοκουμέντο σε μια σκοτεινή κωμωδία πάνω στις πολλαπλές περιπέτειες του Εθνικού Διχασμού και της Μικρασιατικής Καταστροφής. Ο «Περιοδεύων Θίασος», ένα νέο θεατρικό έργο από την βραβευμένη ηθοποιό και σκηνοθέτη Ελεάνα Γεωργούλη, υπό τις πρωτότυπες μουσικές του Θάνου Κοσμίδη των Burger Project, ανεβαίνει στο Θέατρο ΕΛΕΡ. Στο ρόλο του Γελωτοποιού, ο Γεράσιμος Γεννατάς.

4 τυχεροί θα έχουν την ευκαιρία, να την παρακολουθήσουν με τους συνοδούς τους,  Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022 ή Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023 – συμπληρώστε τη φόρμα συμμετοχής και θα σας ειδοποιήσουμε στο email που θα δηλώσετε.

Αν θέλετε, κάνετε και ένα like στη σελίδα μας στο FB! Ευχαριστούμε!


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Oι τυχεροί ειδοποιήθηκαν στo email που δηλώσαν

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Oι τυχεροί ειδοποιήθηκαν στo email που δηλώσαν

*Οι προσκλήσεις αφορούν την ημερομηνία της παράστασης για την οποία προσφέρονται και δεν ανταλλάσονται, ούτε μεταφέρονται σε άλλες ημερομηνίες. Η παραλαβή τους προυποθέτει ΠΑΝΤΑ επίδειξη ταυτότητας ή άλλου εγγράφου στο ταμείο.

divider

Μέσα από ένα παράδοξο βαριετέ καταστρώματος, η παράσταση ταξιδεύει στο χρόνο, διατρέχοντας τα πολιτικά αδιέξοδα που καταβροχθίζουν τη χώρα μας, αγγίζοντας άλλοτε βλάσφημα και άλλοτε ιλαρά τα αποτρόπαια του κόσμου που συνεχίζουν να κυριαρχούν.

Σμύρνη, Σεπτέμβρης του 1922. Ένας Αμερικανός πολίτης ναυλώνει το πλοίο Mimosa που θα μεταφέρει δύο χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας στον Πειραιά. Έχοντας μόλις γλιτώσει από τις φλόγες στην προκυμαία, τρεις θεατρίνοι, πάνω σε ένα κατάστρωμα κρατούν συντροφιά στο πλήθος μέχρι να φτάσει απέναντι. Η ταχυδακτυλουργός Νινέτ ειδικεύεται στις εξαφανίσεις πλήθους και στις γενοκτονίες. Ο Κωσταντίνος είναι ένας πίθηκος/γελωτοποιός με το όνομα του Βασιλιά που χορεύει μπαλέτο και τραγουδά άριες. Ο νοσταλγικός Ακροβάτης θυμάται την εταίρα μάνα του και τον Τούρκο πατέρα του. Φιγούρες ενός κοσμοπολιτισμού που δεν υπάρχει πια, ήρωες της εποχής που αγωνίστηκαν για το αβέβαιο αύριο της ενσωμάτωσης. Σχοινοβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή όπου τα όρια του τραγικού και του κωμικού διαπλέκονται, ο Γελωτοποιός, η Νινέτ και ο Ακροβάτης σκέφτονται δυνατά, παίζουν μουσική, χορεύουν, τραγουδούν, αναζητούν απαντήσεις για τη ζωή, το θάνατο, όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν.

Σημείωμα σκηνοθέτη:

«Μελετώντας στη διάρκεια της έρευνας το χρονικό της Μικρασιατικής Καταστροφής, αισθανόμουν ολοένα και πιο δυνατά πως αυτό που συνέβη δεν ήταν μοναχά ο ζοφερός επίλογος μιας βαριά στρατιωτικής ήττας και η πυρπόληση του τόπου. Ήταν ο θάνατος του υπαρκτού κοσμοπολιτισμού, το ιστορικό τέλος μιας ετεροτοπίας όπου το διαφορετικό συνυπήρχε αρμονικά. Ήταν η καθολικότητα της βαναυσότητας που ξέσπασε πάνω στους ελληνικούς πληθυσμούς των παραλίων, ο ξεριζωμός και η επώδυνη μετάβασή τους σε μια Ελλάδα, φτωχή και αμήχανη απέναντι στην τεράστια προσφυγική κρίση που μαίνονταν. Ηθελημένα ή αθέλητα, το τραύμα της Καταστροφής έχει περάσει στη συλλογική μας μνήμη. Και ένα τραύμα βαθύ σαν και αυτό μένει ανοιχτό μέσα στην παρέλευση των χρόνων. “Η μνήμη όπου και να την αγγίξεις πονεί”, όπως λέει στους στίχους του ο Σεφέρης. Όμως πια είναι βαθιά η ανάγκη να θυμηθούμε. Να μην ξεχάσουμε τι μας φέρνει εδώ. Γιατί χωρίς τη μνήμη δεν υπάρχει ταυτότητα κι κινδυνεύουμε έτσι να απομείνουμε αθύμητοι καβαλάρηδες ενός άγνωστου παρελθόντος. Γιατί αυτό συνέβη. Κι ίσως να ξανασυμβεί. Κι ίσως η μνήμη να είναι η μονή που μπορεί να το αποτρέψει.

Στόχος της έρευνας μας και της παραστατικής αυτής πρότασης, η ψηλάφηση του τραύματος, με έναν τρόπο αναπάντεχο. Καθώς έγραφα η περίφημη φράση του Μπρετόν με κέντριζε: το χιούμορ της κρεμάλας. Μιλάμε για το θάνατο γελώντας και έτσι ίσως να του βγάζουμε και λίγο τη γλώσσα. Με έσπρωξε ως εδώ η αίσθηση ότι η αλήθεια στο θέατρο δεν μπορεί να ειπωθεί με πολιτική ορθότητα και ίσες αποστάσεις. Πρέπει να ειπωθεί τολμηρά και αθυρόστομα, με αλητεία μα και εντιμότητα μαζί. Όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν.» Ελεάνα Γεωργούλη

Συντελεστές

Σκηνοθεσία, πρωτότυπο κείμενο, κίνηση: Ελεάνα Γεωργούλη
Ερμηνεία: Γιάννης Ασκάρογλου, Γεράσιμος Γεννατάς, Μαρία Φλωράτου
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θάνος Κοσμίδης
Σκηνογραφία, κοστούμια: Γιώργος Τρικκαλιώτης
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Video design: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Promo Trailer: Αλέξης Ζαφειράκης
Φωτογραφίες: Karol Jarek
Μουσικοί επι σκηνής: Γεράσιμος Γεννατάς (κλαρινέτο), Μάρια Φλωράτου (κοντραμπάσο), Γιάννης Ασκάρογλου (κρουστά)
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble
Οργάνωση παραγωγής: Retrospectiva Productions ΑΜΚΕ & Άνοιγμα ΑΜΚΕ

Teaser:

Λίγα λόγια για την RETRꝊSPECTIVA

Η RETRꝊSPECTIVA δημιουργήθηκε το 2020 από την ηθοποιό/σκηνοθέτη και εκπαιδευτικό του θεάτρου Ελεάνα Γεωργούλη, από τον τέως διεθνή ποδοσφαιριστή και νυν προπονητή ποδοσφαίρου, Δημήτρη Ελευθερόπουλο και από την Επίκουρη Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, Λαμπρίνα Γιώτη. Στόχος της RETRꝊSPECTIVA η ανάδειξη του έργου νέων καλλιτεχνών στον τομέα των παραστατικών τεχνών (θέατρο, χορός, μουσική), στην προώθηση νέας πρωτότυπης εγχωρίας δραματουργίας, στην παροχή υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης στην εκπόνηση έρευνας μέσα από τη διεπιστημονικότητα στον τομέα των τεχνών, διερευνώντας τη συνεχή διαλεκτική σχέση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2022, του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η παράσταση παρουσιάστηκε στις 6 και 7 Αυγούστου 2022 στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου.

https://www.eleanageorgouli.com/travelling-players.html
www.facebook.com/RetrospectivaCompany

ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ

Θέατρο ΕΛΕΡ
Φρυνίχου 10, 10558, Αθήνα
Τηλ. 211 735 3928

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022 στις 21.00
Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023 στις 19.00

Χορηγοί επικοινωνίας διαγωνισμού:
KERDISETO (http://kerdiseto.gr)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *