Το έργο των Φρανκ Ράμε και Ντάριο Φο «Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία» ανέβηκε για πρώτη φορά το 1977 και πραγματεύεται την κατάσταση της γυναίκας και τη θέση της, όχι μόνο στις “σύγχρονες” αλλά και στις μελλοντικές κοινωνίες, θίγοντας ζητήματα κοινωνικής, πολιτικής και οικογενειακής καταπίεσης και απόγνωσης.
2 τυχεροί θα έχουν την ευκαιρία, να την παρακολουθήσουν με τους συνοδούς τους, την Πέμπτη10 Mαρτίου – συμπληρώστε τη φόρμα συμμετοχής και θα σας ειδοποιήσουμε στο email που θα δηλώσετε.
Αν θέλετε, κάνετε και ένα like στη σελίδα μας στο FB! Ευχαριστούμε!
ΠΕΜΠΤΗ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ
Στέλλα Σκυπτού
Ευαγγελία Παπαναστασίου
Κυριακή Θρασυβουλου
2222μ.Χ.
Οι γυναίκες εδώ και χιλιάδες χρόνια κλαίνε, γελάνε, υποδουλώνονται, αγνοούνται, διαχωρίζονται, δολοφονούνται… Σε ένα μακρινό κόσμο σε μια άλλη διάσταση, σε μια άλλη εποχή με τις κοινωνίες να έχουν διαμορφωθεί περισσότερο τρομακτικές και ανεπιθύμητες, τρεις γυναίκες βρίσκουν την δύναμη να αντισταθούν. Ο λόγος τους εκτοξεύει σιδερένια καρφιά στους εγκεφάλους όλου του κόσμου.
Το έργο των Φράνκα Ράμε και Ντάριο Φο πραγματεύεται την κατάσταση της γυναίκας και τη θέση της, όχι μόνο στις “σύγχρονες” αλλά και στις μελλοντικές κοινωνίες, θίγοντας ζητήματα κοινωνικής, πολιτικής και οικογενειακής καταπίεσης και απόγνωσης.
Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του ’77 από τη Φράνκα Ράμε σε μουσική Di Capri αλλά τότε δεν είχαν παιχτεί όλοι οι μονόλογοι λόγω της μεγάλης τους διάρκειας.
Όταν η Φράνκα Ράμε έγραψε το έργο, στο σημείωμά της είχε αναφέρει:
“Το “Όλο σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία”, είναι ένα θεατρικό έργο με θέμα την κατάσταση της γυναίκας, και ιδίως την σεξουαλική δουλεία της. Η παράσταση βλέπει τα πάντα μέσα από ένα κωμικό, γκροτέσκο πρίσμα. Επιλέξαμε ηθελημένα αυτό το πρίσμα: κυρίως επειδή εμείς οι γυναίκες εδώ και 2.000 χρόνια κλαίμε, αλλά αυτήν την φορά γελάμε μαζί και ίσως να κρυφογελάμε και μετά, επειδή ένας κύριος που γνώριζε πολλά για το θέατρο, κάποιος Μολιέρος, έλεγε: “Όταν πηγαίνεις στο θέατρο και βλέπεις μια τραγωδία, ταυτίζεσαι, συμμετέχεις, κλαις, κλαις, κλαις, κι ύστερα γυρίζεις σπίτι και λες: πόσο πολύ έκλαψα απόψε! …και κοιμάσαι ανακουφισμένος. Ο πολιτικός λόγος πέρασε από πάνω σου όπως το νερό πάνω στο γυαλί. Ενώ αντίθετα για να γελάσεις -μιλά πάντα ο Μολιέρος- χρειάζεται ευφυΐα, εξυπνάδα. Το γέλιο ανοίγει διάπλατα το στόμα σου αλλά και το μυαλό σου, και στο μυαλό σου χώνονται τα καρφιά της λογικής!”. Ευχόμαστε κι απόψε κάποιοι να γυρίσουν σπίτι τους με το κεφάλι τους γεμάτο καρφιά!”
Από όλο το έργο της Φράνκα Ράμε που αριθμεί 9 μονολόγους θα παρουσιαστούν 3 μονόλογοι και 1 “πρόζα”: ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ, ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΣΤΟ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ, ΕΓΩ, Η ΟΥΛΡΙΚΕ ΜΑΪΝΧΟΦ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΩ, ΜΗΔΕΙΑ, προχωρώντας σε μια σύνδεση των ιστοριών μεταξύ τους παρουσιάζοντας ένα ενιαίο έργο που εξελίσσεται στο μακρινό μέλλον…
https://bit.ly/3GWn7EK
Συντελεστές
Συγγραφέας: Φράνκα Ράμε – Ντάριο Φο
Απόδοση-Διασκευή: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος & Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ
Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
Σκηνικά / Καλλιτεχνική επιμέλεια: Ρένα Σανταμούρη
Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη
Μουσική: Δημήτρης Ευαγγελινός
Φωτισμοί: Πάνος Μπέσης
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
Video Post Production: Μανώλης Πετρής
Σχεδιασμός Αφίσας: Ρένα Σανταμούρη
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Medea Pictures
Διανομή (αλφαβητικά): Ήρα Δαμίγου, Στυλιανή Κλείδωνα, Ελένη Φαλατάκη
Για την είσοδό τους στην παράσταση οι θεατές πρέπει να επιδεικνύουν είτε πιστοποιητικό πλήρους εμβολιασμού είτε πιστοποιητικό νόσησης. καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Επίσης υποχρεούνται να φορούν μάσκα κατά την παραμονή τους σε όλους τους χώρους του θεάτρου.
ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
Πέμπτη 10 Mαρτίου 2022 στις 21:15
Θέατρο Δρόμος
Αγ. Μελετίου 25, Αθήνα
Τηλ. 210 8818906
Web Site: https://dromostheatre.gr/
Facebook: https://www.facebook.com/dromostheatre
Instagram: https://www.instagram.com/dromostheatre/
Χορηγοί επικοινωνίας διαγωνισμού: KERDISETO (http://kerdiseto.gr)